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Études de cas 1

Gagnant 1 : du University of Alberta
Affiche : Smoothers, harmonic autoregression, and gradient boosting for seasonal time series: Predicting hourly electricity demand in Ontario
Membres de l'équipe : Xilai Fu, Danyi Liu, Ree Yang, Yijia Yu
Mentor : Matthew Pietrosanu

 

Gagnant 2 : de McGill University
Affiche : On-line Bayesian prediction of hourly electricity demand for the residential sector in Ontario
Membres de l'équipe : Victoire Michal, Paritosh Kumar Roy, Dirk Douwes-Schultz
Mentor : Dr. Alexandra M. Schmidt

 

Mention honorable : du University of Toronto
Affiche : From time series models to neural networks: predicting energy usage in Ontario
Membres de l'équipe : Amin Kharaghani, Huiyan (Ashley) Mao, Michael Prashad, Shuting Lou
Mentor : Dr. Wendy Lou

Case Study 2

Gagnant 1 : de Carleton University et University of Waterloo
Affiche : Forecasting iTunes podcast popularity out-of-sample: using in-sample validation for longitudinal and matching method
Membres de l'équipe : Melissa Van Bussel (Carleton), Dylan Spicker (Waterloo)
Mentor : Dr. Song Cai

 

Gagnant 2 : de Memorial University of Newfoundland
Affiche : Predicting podcast popularity in iTunes
Membres de l'équipe : Inwook Back, Shu Li
Mentor : Dr. Zhaozhi Fan